/Files/images/zrochki/грамоти дети 208.jpgФізкультурна хвилинка-веселинка

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми у ЗДО.

Дидактична та виховна підсистеми спрямовуються на вирішення таких завдань як: рухова підготовленість дітей, їх фізкультурна освіта і розвиток, зміцнення здоров'я та виховання морально-вольових якостей. Зміст цих підсистем реалізується через блоки: психологічний, навчально-виховний, фізкультурно-оздоровчий, профілактично-лікувальний. Психофізіологічний блок вирішує дуже важливі завдання: психологічна діагностика дітей, оцінка їх стану здоров'я та рухової підготовленості, які здійснюють практичний психолог закладу, медична сестра і вихователь-методист. Все це враховується під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи. Психолог закладу, враховуючи результати діагностики, впроваджує у роботі з дітьми психогімнастику , ігри-медитації, пальчикові ігри, казкотерапію, арт-терапію. Основний акцент робиться на навчання елементам виразних рухів, розвиток емоційно-вольової сфери, набуття навичок саморозслаблення. Систематично проводяться заняття з фізкультури, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, гімнастика пробудження після сну, спортивні ігри і розваги, оздоровчі хвилинки, Дні здоров'я, ігри на розвиток психомоторики.

Фізкультурно-оздоровчі заходи проводяться під час усіх видів діяльності дітей. Перед заняттям проводимо стимулювальну гімнастику, на прогулянках - оздоровчий біг, під час занять з грамоти -гімнастику для очей, мовленнєвого розвитку - дихальну гімнастику, фізичного виховання - масаж долонь і стопи, як підготовка до ліплення і письма - тренувальні вправи на розвиток дрібної моторики рук: нанизування, шнурування, застібання. Профілактично-лікувальні заходи організовуються в різні години режиму дня і пори року. Влітку використовуємо сонячні ванни, обливання ніг, після приймання їжі - полоскання рота солевим розчином, після сну - обмивання обличчя і рук по лікті, масаж тіла сухими рукавичками. Отже, працівники нашого дошкільного закладу прикладають максимум зусиль, щоб наші діти були здоровими.

/Files/images/zrochki/грамоти дети 222.jpgГімнастика пробудження

№ з/п

Форми роботи

Особливості організації

Відповідальні

1

Повітряні ванни

-не вимагають спеціальних заходів, витрат часу

- на прогулянці, натуральний одяг, тривалість до 30 хв.

- в приміщенні до 10 хв., полегшений одяг, кутове провітрювання, за відсутності протягів

- сон при доступі свіжого повітря

Стар.мед.сестра,

Вихователі

2

Сонячні ванни

Суворо дозуються, не цілий день на сонці, з дозволу медиків, з 9 до 12 годин ранку, після 16 ввечері, починати 3-4 хв. Доводячи до 15 хв одноразово, 40 хв протягом дня

Стар.мед.сестра,

Вихователі

3

Водні процедури

найдійовіший засіб, організм у 30 разів інтенсивніше втрачає тепло, тренування систем

- щоденно прохолодне вмивання, миття рук, шиї, t початкова 32°С, кожні 3 дні знижується на 1°С до t 22°C,

- обливання ніг після сну, t початкова 36°С до t 24 °С, розтирання рушником, водночас масаж шкіри

Стар.мед.сестра,

Вихователі

4

Ходьба босоніж

Запропонувати скинути взуття, походити по траві, м»якій землі, піску, гладеньким камінцям, профілактика плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів

Стар.мед.сестра,

Вихователі

5

Ходіння «Доріжкою здоров'я»

Ходьба босоніж щоденно для профілактики плоскостопості, розвиток тактильних відчуттів з використанням природних наповнювачів (сіль, пісок, каштани, фасоль, горох, гречка)

Стар.мед.сестра,

Вихователі

6

Санація повітря сольовою лампою, іонізація

Щоденно, за графіком санація та іонізація повітря у приміщенні ЗДО

Стар.мед.сестра,

Пом.вихователів

7

Профілактика плоскостопості, викривлень хребта

Включати в рухові паузи, комплекси ранкової та гімнастики пробудження, щодня у добре провітреному приміщенні, з використанням додаткового обладнання)

Стар.мед.сестра,

Вихователі

8

Пальчикова гімнастика

Щодня, продовж дня, як фізкультхвилинка на заняттях, у вільний час як спеціальне заняття з використанням віршів, пісень, потішок, звуконаслідування

Практичний психолог,

Вихователі

9

Дихальна гімнастика

Впродовж дня на свіжому повітрі, у добре провітреному приміщенні, ігри-звуконаслідування для вентиляції легенів, розвитку грудного дихання, активізації головного мозку

Практичний психолог,

Вихователі

10

Психогімнастика

За планом психолога для зниження збудження, зняття напруження, у вільний час як спеціальне заняття

Практичний психолог

11

Психологічне розвантаження розслаблення м'язів

За планом психолога для зниження збудження, зняття напруження, , діє заспокійливо на нервову систему, зняття втоми, оптимізації психічних процесів

Практичний психолог

12

Кольоротерапія

Вплив на самопочуття, фізіологію – заспокійливо, активізує діяльність органів, систем залежно від кольору спектру

Практичний психолог

13

Музикотерапия

Для заспокоєння нервової системи, як супровід режимних моментів,в артист-й діяльності, створення «Картин настрою

Практичний психолог Муз.керівник

14

Оздоровчий біг

Щоденно під час ранкової гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку, 3 – 4 хв.

Стар.мед.сест.,

Вихователі

Як навчити дітей здоровому способу життя

З давніх-давен відоме гасло “Твоє здоров’я – в твоїх руках”. але щоб навчитися берегти здоров’я, треба знати про самих себе, про стан свого організму. Слово “здоров’я” супроводжує дитину від моменту її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, три-п’ятирічний малюк каже: “Я здоровий, якщо не хворію”.

Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства. Розбудова держави, її подальший розвиток прямо залежить від здоров’я населення, від збільшення кількості здорових, міцних, сильних тілом і духом людей. Недаремно нинішній навчальний рік в освітніх закладах був розпочатий Уроком Здоров’я.

У Законі України “Про дошкільну освіту” зазначено, що заклад дошкільної освіти створює безпечні та нешкідливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей; формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки.

Відтак, постає низка питань:

Як ефективніше виконати ці завдання?

З чого почати?

Де дістати необхідну інформацію?

Офіційним джерелом цієї необхідної інформації з проблем організації безпеки життєдіяльності дошкільників є державні документи, науково-педагогічні дослідження, посібники тощо.

Максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться одночасно в трьох напрямках : дитсадок – діти – батьки.

Кожному педагогові відомо, що дитині властива природна потреба в рухах. У руховій діяльності, як самостійній, так і педагогічно керованій, малюк пізнає навколишній світ і самого себе, розвиває своє тіло і пристосовує до умов довкілля. Систематичне проведення різноманітних заходів з фізичної культури забезпечує реалізацію потреби дитини в руховій діяльності.

Навчально-вихована робота в ЗДО повинна плануватися так, щоб рухова активність посідала одне з актуальних місць у вихованні особистості. Адже м’язовий голод для дитини небезпечніший, ніж кисневий чи харчовий – його важче розпізнати, а отже й усунути.

Перед освітніми закладами стоїть завдання зміцнювати здоров’я дітей. Здорову дитину легше виховувати, вона швидше оволодіває необхідними вміннями та навичками.

Активний руховий режим – один з основних компонентів здорового способу життя і реалізуватися він має з позицій цілісно-системного підходу до виховання дитини в освітньому закладі: врахування своєрідності адаптивних реакцій розумової і фізичної працездатності дітей та системно-структурних закономірностей, що зумовлюють вибір адекватних форм рухового режиму.

Як зазначив К.Д.Ушинський, дитина стомлюється не внаслідок діяльності, а через її одноманітність та однобічність. Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинка, фізкультпауза) допомагають запобігти розумовій втомі.

Систематична, послідовна й творча робота з організації фізкультхвилинок та фізкультпауз забезпечує достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та системи організму, їхній загальний бадьорий стан; в майбутньому на фоні досягнутого – бажання вести здоровий образ життя.

Батьків та педагогів передусім хвилює питання, як зміцнити здоров’я дітей. Потік різноманітної інформації та практичних порад надто великий і часто-густо безрезультатний, позаяк, окрім думок, потрібні реальні дії, щоденна праця батьків, вихователів і самих дітей, спрямована на зміцнення здоров’я. Найкраще розпочинати цю роботу з раннього віку, щоб виховати здорову дитину, в якій закладені головні природні інстинкти – самозбереження та продовження роду, збереження довкілля.

Маємо забезпечити дітям здоровий спосіб життя, створити валеологічно та економічно обґрунтовані умови для організації їхньої ігрової, трудової, навчальної та самостійної діяльності.

Ще в дошкільному віці людина засвоює певні знання з гігієни, практичні вміння та навички, які сприяють збереженню, зміцненню та формуванню її здоров’я. Вона знайомиться із загартувальними заходами, вчиться елементарного самоспостереження, самовивчення та самоаналізу самопочуття, щоб визначити стан власного здоров’я, а можливо, і виявити ознаки хвороби.

Щоб дитина знала, що таке здоров’я і що впливає на нього, що для нього корисне, а що – шкідливе, як зберегти і зміцнити своє здоров’я і здоров’я інших людей, слугують такі завдання:
забезпечити дітям здоровий спосіб життя;
оберігати здоров’я дітей і привчати їх самих до цього;
розвивати в дошкільнят компетенцію у галузі фізичного “Я”
(власне тіло та його функціонування, живлення, загартування,
гігієна, здоров’я і хвороба, безпека).

Отже, головне завдання дорослих полягає в тому, щоб змінити на краще ставлення до власного здоров’я майбутніх громадян України, тим паче, що рівень захворюваності дітей нашої держави дедалі зростає. Щоб дитина могла піклуватися про своє здоров’я і здоров’я інших, слід виробити в неї свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров’я.

Дуже важливо сформувати валеологічний світогляді мотивацію до здорового способу життя. У дошкільнят виробиться усвідомлене ставлення до власного здоров’я, коли діти засвоять елементарні знання про свій організм, оволодіють гігієнічними нормами поведінки, психологією спілкування, гігієною харчування. Ці знання та навички вони поповнюватимуть і вдосконалюватимуть протягом усього свого життя.

Усі обрані засоби мають водночас і розважати малого, збагачувати його знаннями та вміннями дбати про своє здоров’я. Головне – правильно дібрати інформацію для подання її дітям: щоб вона була наукова, доступна для сприймання дошкільнятами, зорієнтована на формування в них практичних навичок дбайливого ставлення до свого здоров’я, а також відповідала б вимогам Базового компонента.

У ЗДО №263 в освітньо-виховній роботі для реалізації варіативної складової Базового компоненту використовуються парціальні програми, а саме Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку "Казкова фізкультура" та Програма з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку "Про себе треба знати, про себе треба дбати".

Авторська інноваційна програма "Казкова фізкультура" грунтується на принципі гармонійного природного фізичного розвитку дітей, в основі якого лежить еволюційний метод засвоєння дітьми восьми основних рухових режимів: від лежачо-горизонтальних положень до вертикалізованих функціонально-тренувальних.Програма передбачає обов'язковий наскрізний метод вправляння, своєрідну театралізацію рухової діяльності дітей дошкільного віку. Фізкультурна казка при цьому стає основною формою взаємодії педагога з дітьми, які у відповідних сюжетно-рольових проявах всебічно реалізують свій особистісний потенціал.

/Files/images/zrochki/фізкультурна казка 005.jpg

/Files/images/zrochki/грамоти дети 266.jpg

Точковий масаж у поєднанні з ароматерапією

/Files/images/zrochki/грамоти дети 260.jpg

Заняття "Лікар Айболить на поміч малятам спішить"

Кiлькiсть переглядiв: 1025