Завдання діяльності психологічної служби системи освіти України полягають у:

Підвищенні ефективності навчально-виховного процесу на основі практичного впровадження новітніх досягнень психологічної науки;
Захисті психічного здоров’я та особистісного суверенітету всіх учасників навчально-виховного процесу;
Сприянні повноцінному особистісному й інтелектуальному зростанню дітей на кожному віковому етапі їх розвитку;
Створенні психологічних і соціально-педагогічних умов для формування у вихованців мотивації до самовиховання і саморозвитку;
Забезпеченні індивідуального, особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
Профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвиткові вихованців.

Основні напрями роботи психолога в ЗДО

Психодіагностика.

Головне завдання напряму полягає в оцінюванні особливостей проявів поведінки вихованців і дорослих, складанні їх кваліфікованої психологічної характеристики, що базується на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження

Психологічне консультування

Містить:
- складання і формулювання психолого-педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження;
- проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги.

Психологічна просвіта

Полягає в:
- підвищенні психологічної культури батьків та педагогів;
- ознайомленні батьків та педагогів з головними закономірностями й умовами сприятливого психологічного розвитку дітей;
- роз’ясненні результатів психологічних досліджень.

Психологічна корекція

Передбачає здійснення безпосереднього впливу психолога на дитину або дорослого з метою трансформації поведінки або емоційного стану людини. Виділяють основні риси психокоррекционного процесса. 1. Психокорекція орієнтована на клінічно здорових людей, що мають в житті психологічні труднощі, проблеми.
2. Корекція орієнтується на здорові сторони особистості незалежно від ступеня порушення.
3. У психокорекції частіше орієнтуються на сьогодення і майбутнє кліентов.
4. Психокорекція зазвичай орієнтується на середньострокову помощь.
5. У психокорекції акцентується ціннісний внесок психолога, хоча відхиляється нав'язування певних цінностей клієнтові. 6. Психокорекційні впливу спрямовані на зміну поведінки і розвиток особистості клієнта.

Психологічна профілактика

Зміст якої полягає в постійній роботі психолога з метою подолання можливих негараздів у психічному й особистісному розвитку учнів. Важливого значення в цьому набуває профілактична робота, зорієнтована на запобігання розвиткові в учнів різних форм девіантної поведінки й наркозалежності. Серед шляхів роботи зі школярами тут особливо продуктивними є своєчасне виявляння осіб «зони ризику» й організація для них спеціальних занять із застосуванням активних методів соціально-психологічної підтримки.

Кiлькiсть переглядiв: 189